Люки, дроти, оцупки труб та інші тернопільські небезпеки

  • Друк

На днях львів’яни були шоковані трагедією з падінням хлопчика у каналізаційний люк. А чи безпечно ходити містом у Тернополі? І не тільки дітям, а й дорослим? І хто нам винний у тому?

У мене автівки нема, тож доводиться щодня не одним кілометром міряти Тернопіль, як мовиться, вздвовж і впоперек: тротуарами, стежками, дворами й парками. Багато блукаю не тільки по них, а й різними задвірками й окраїнами, через що бачу не лише цивілізований бік, а досить часто всякий бруд, непотріб і жахи тернопільської землі.

В основному все це «створене» не природою, а «дбайливими» руками і ногами, а найперше технікою як комунальних служб, так і самих тернополян. На жаль, обурюватися, коли стається якась трагедія, вміють усі, звинувачуючи ті цих, а ці тих. Та всі дії можна об’єднати одним словом — рагулізм.

Візьму до прикладу ті ж люки, через що трапилася трагедія у Львові. Чи їх у Тернополі мало — відкритих і пошкоджених? І винні в тому не тільки комунальники, що не бачать їх чи, може, й забули про їх існування в певних місцях — я чимало занедбаних (інколи вже не діючих отворів каналізації) зустрічав у різних частинах міста. Та не всі небезпечні люки на совісті комунальників, бо кришки з них вони, напевно, не крали і не здавали на брухт.

Але не тільки люки становлять небезпеку. Скільки всяких оцупків обрізаних труб, огорож стирчать з-під землі, об які не раз можна ногами зачепитися і впасти, скільки з будинків звисає поламаних водостічних труб, кусків штукатурки, тріснутих цегол та іншого. Я недавно писав і на сайті, і в газеті про плитки штукатурки на будівлі обласного театру. А результат? Чи то самому йти і прибирати ті всі небезпеки?

Недавно на Фейсбуці, а відтак і в реальному часі почали обурюватися проблемою паркування водіїв-рагулів. Але це тільки одне щупальце великого спрута, який називається рагулізмом. І сама проблема набагато ширша. І боротися з нею не так легко. Бо і викинуте не в урну, а де попало сміття (від звичайної обгортки чи недопалка до будівельних тонн битої цегли), і паркування на тротуарах, і перехід вулиці на червоне світло (дуже часто з маневруваннями перед бамперами машин), і брутальне лихослів’я на вулицях та в кабінетах, і злодійський визиск на ринках та в магазинах, і ще маса інших рагульських діянь — різноликі грані однієї проблеми.

...Багато вже написаного (не себе маю на увазі) в тему, багато ще буде написано. А поки — кілька світлин про тернопільський комунальний та дорожний рагулізм.

Автор і редактор сайту Микола Василечко

Микола Василечко.

Один з тернопільських люків — впадеш, то не тільки ребра поламаєш

Один з тернопільських люків — впадеш, то не тільки ребра поламаєш

За такий стрижень можна добряче зачепитися

За такий стрижень можна добряче зачепитися

А на цей, не дай Боже, впадеш, то — живим навряд чи залишишся

А на цей, не дай Боже, впадеш, то — живим навряд чи залишишся

Ще один «бойовий» зразок тернопільського будівництва й ремонту

Ще один «бойовий» зразок тернопільського будівництва й ремонту

Просто «геніальне» вирішення відкритих люків. Це, певно, тільки наші дорожні служби до такого «новітнього» дорожнього знака додумалися. Дивно, що його ще не узаконили в правилах дорожнього руху

Просто «геніальне» вирішення відкритих люків. Це, певно, тільки наші дорожні служби до такого «новітнього» дорожнього знака додумалися. Дивно, що його ще не узаконили в правилах дорожнього руху

Ще один зразок «креативного», чи, що більш вірогідно, «кретинного» мислення дорожників

Ще один зразок «креативного», чи, що більш вірогідно, «кретинного» мислення дорожників

[Інф.: 14.10.2013. Оновл.: 14.10.2013]